Professionaliseringstraject

Hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen. 

Scholen staan voor de opdracht hun onderwijs zo in te richten dat leerlingen hun talenten maximaal kunnen ontplooien. Dat vraagt nogal wat van de docenten. Zij zullen naast de traditionele bekwaamheden, andere bekwaamheden moeten ontwikkelen en leren inzetten. Feedback geven is hierin misschien wel de meest essentiële vaardigheid. Het geven van leerprocesgerichte feedback blijkt namelijk één van de belangrijkste pijlers bij leren en motivatie. Het is echter niet eenvoudig om leerlingen te coachen en feedback te geven op systematische en procesgerichte wijze. En dan ook nog op een manier die motivatiebevorderend en leerbevorderend werkt. Lees meer..


Didactisch Coachen voor kleine innovatieve teams

Steeds meer innovatieve scholen/opleidingen willen starten met Didactisch Coachen. Dit zijn veelal startende scholen/opleidingen met een vernieuwend schoolconcept en zij werken in kleine teams met 15 of minder leraren. Het scholingstraject Didactisch Coachen voor kleine innovatieve teams richt zich specifiek op deze doelgroep. Zo is het professionaliseringstraject Didactisch Coachen ook voor deze schoolteams toegankelijk. Lees meer..


Didactisch Coachen bij het Eligant Lyceum in Zutphen

Het Eligant Lyceum in Zutphen is één van de scholen waar V&F Onderwijs Consult een professionaliseringstraject Didactisch Coachen uitvoert. Enkele docenten hebben onze tweejarige opleiding Beeld- en Didactisch Coachen gevolgd. Zij hebben dit leuke, verhelderende filmpje gemaakt over Didactisch Coachen.